Opis rynku:
Wielkość rynku, sezonowość sprzedaży, czynniki wpływające na sezonowość, specyfika rynku.
Opis produktu/usługi/oferty.
Przeznaczenie, cena, parametry techniczne, cechy wizualne, użytkowanie, historia powstania, warianty, plany na przyszłość, dystrybucja, sposób konsumpcji, lojalność, częstotliwość zakupów, promocje)
Podstawowe pozycjonowanie marki
Cele, wartości, wymiary pozycjonowania, sytuacja aktualna i docelowa.
Mocna strona firmy
Z czego są Państwo najbardziej dumni?
Słaba strona firmy
Co należy jeszcze poprawić (nie chodiz tylko o reklamę)
Grupa docelowa
Kto jest klientem? Ważne, aby podać: płeć, wąski przedział wiekowy, miejsce zamieszkania, sposób spędzania czasu wolnego, zainteresowania. Jakie są postawy, zachowania klienta wobec marki?
Konkurencja
Kto jest głównym rywalem na rynku? Stopień zagrożenia, jakie działania podejmuje, ocena ich skuteczności, kanały komunikacji, strategia komunikacji.
Dotychczasowa aktywność reklamowa.
Historia reklamowa produktu, na co był kładziony nacisk w reklamie jakie były jej efekty. Proszę podać adres strony internetowej i nazwy kont na portalach społecznościowych, jeśli istnieją (facebook, instagram itd.)
Cele marketingowe i komunikacyjne kampanii.
Jakie wymierne cele sprzedażowe, wizerunkowe, przychodowe chcemy osiągnąć.
Jaką reakcję wśród konsumentów chcemy wywołac?
Na jakie zachowanie liczymy, dlaczego właśnie teraz chcemy się reklamować, jaka jest najpilniejsza potrzeba lub najlepsza sposobność do reklamy.
Najważniejsza rzecz, którą chcemy zakomunikować:
a) Korzyść konsumenta
Cechy produktu lub usługi, które wyróżniają nas na tle konkurencji
b) Uzasadnienie:
Elementy obowiązkowe / zalecenia
Niezbędne elementy jakie muszą się znaleźć w kampanii.
Przybliżony budżet.
Jaką maksymalną kwotę są Państwo w stanie wydać na reklamę?
Okres realizacji działań promocyjnych.
Jesli istnieje jakiś deadline, to jaki?