Trendy w Marketingu 2019

Styczeń 4, 2019 4:19

Wszystko, co staje się modne nie może obejść się bez pokazania tego na popularnych domenach takich jak Facebook czy Instagram, a nasze ulubione strony nie mogą zostać obojętne wobec dominujących zmian.

Marketing Internetowy w ciągu ostatnich lat zmienia się dynamicznie, warto więc spojrzeć na to, co będzie trendem w 2019 roku.

Trendy w Marketingu 2019

WIDEO

Według sondażu HubSpot z 2017roku ponad 50% respondentów stwierdziło, że wideo jest jednym z elementów treści, których potrzebują więcej. Oglądalność wszelkich form wideo przeważyła nad zainteresowaniem e-bookami, artykułami na blogach czy albumami zdjęć.

Dlaczego tak się stało? Wykonując codzienne czynności chcemy zrobić to szybko, wymagając jak najlepszej jakości, dlatego łatwiej jest nam obejrzeć dobrze zrobiony filmik niż przeczytać ciekawą, ale długą treść.

Forbes Insights stwierdził, że 60% z nas wolałoby oglądać wideo niż czytać. Tworząc swoją markę nastaw się na filmy, coraz więcej docelowych odbiorców spędza o wiele więcej czasu na stronach z filmikami, które pomagają konsumentom w podejmowaniu decyzji o zakupie czy wyborze danej usługi.

Ponadto, 70% specjalistów od marketingu wierzy, że filmy wideo są konwertowane lepiej niż jakikolwiek inny nośnik.

Jak już pisaliśmy w naszym poprzednim wpisie Wideo Marketing – Skuteczny sposób na promocje kochamy wideo. Krótkie filmiki pokazujące działania ulubionych blogerów, naszej ukochanej marki lub innych bardzo zbliżają nas do nich. Moc wideo możemy zauważyć przez powstawanie co raz nowych rozwiązań wideo marketingu. Możliwość dodawania Wideo Stories pojawiło się na Instagramie, Facebooku oraz Youtubie – każde z nich ma swoją specyfikę dodawania filmików (np. W przypadku Youtube stories mogą dodawać wyłącznie kanały, które mają ponad 10 000 fanów).

Facebook intensywnie wpiera działania wideo takimi formami jak: Facebook Watch czy wspomniane Stories, na Instagramie zaś możemy znaleźć IGTV, który służy do emisji filmików w postaci pionowej.

Tworzenie treści wideo, które wspomogą promowanie marki są przeznaczone już dla każdego. Nie musisz być specjalistą z profesjonalnym sprzętem, wystarczy, że masz dobrej jakości kamerkę w telefonie i ciekawy pomysł, a nawet 10 sekundowy film może podbić Internet.

VOICE SEARCH

VOICE SEARCH

W tym przypadku również zachęcamy zerknąć na nasz artykuł Voice search czyli nowy sposób wyszukiwania informacji. Voice search to nowa siła wyszukiwania informacji. Powstają aplikacje, z którymi możemy rozmawiać, a wyszukiwarki dostosowują swoje działania pod wyszukiwanie głosowe.

Wyszukiwanie głosowe wykorzystuje moc rozpoznawania mowy do wyszukiwania w Internecie. Zamiast pisać, możemy korzystać z wprowadzania głosowego, aby szybko i łatwo wyszukiwać rzeczy, na których nam zależy. Co więcej teraz możemy dyktować swoje eseje w Dokumentach Google i komentować w mediach społecznościowych używając tylko głosu. Proste i wygodne, prawda?

Trendy w Marketingu 2019

WORD OF MOUTH

Coraz więcej marketingowców o tym mówi. Uważa się, że rok 2020 będzie rokiem marketingu zaufania. Dlaczego? Możliwość wyboru wśród ulubionych marek, postaci, usług, czynności jest nieskończona. Jednak, gdy pojawi się firma, która świetnie działa wizerunkowo na FB i innych portalach, obsługa jest bardzo miła, a my jako klienci czujemy się komfortowo, to choćby mieli dość wysokie ceny z pewnością nie raz tam wrócimy.

Word-of-mouth marketing to potężny atut w naszej branży. Nie tylko wzbudza zainteresowanie ludzi, ale przede wszystkim sprawia, że ludzie o nas mówią. Według statystyk około 62% konsumentów szuka w Internecie opinii i informacji przed zakupem produktu, a aż 90% uważa zalecenia dotyczące marki od znajomych.

Przy takich wynikach ważne jest, aby nie lekceważyć znaczenia opinii, ocen i zaleceń, jeśli chodzi o planowanie strategii marketingowej organizacji. Pamiętajmy, że siłą promocji jest zadowolony odbiorca.

Świadomi intensywności zmian musimy na bieżąco obserwować co dzieje się w świecie marketingu oraz wziąć poprawkę, że to dopiero początek roku, w którym dominują wymienione wyżej trendy. Prawdopodobnie za pół roku zaskoczymy samych siebie i może znów pokochamy czytać, albo powstanie zupełnie nowy system działań promocyjnych. Jesteśmy ciekawi co nam przyniesie nowy rok 🙂

Ciekawe? Udostępnij!

Komentarze



Kategoria:

Autor: Joanna Wyszkowska

Facebook

Vimeo