Reklamowanie własnego e-commerce

Autor: Katarzyna Zgorzelska

Data: Sierpień 8, 2019 10:46

Sklep internetowy może być dobrze prosperującym, dochodowym przedsięwzięciem. Jeżeli wybraliśmy „chodliwą” branżę, mamy ciekawe opisy produktów, dogodne warunki sprzedaży, płatności i wysyłki oraz konkurencyjne ceny, mamy wszelkie szanse osiągnięcia sukcesu. Co zrobić, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów przy niedużych nakładach?

Blog i media społecznościowe

Prowadzenie bloga może wydatnie podnieść sprzedaż. Trzeba jednak blogować z głową. Wpisy muszą pojawiać się często i regularnie, mieć odpowiednią długość i nie tylko odnosić się do aktualności sklepowych, ale wychodzić do klienta. Reklamować własny sklep można także za pomocą wpisów gościnnych. W sieci można znaleźć wiele tekstów poradnikowych o profesjonalnym prowadzeniu blogów; warto się z nimi zapoznać.

Media społecznościowe są potęgą w pozyskiwaniu klientów. Obecność w nich jest dziś koniecznością; przytłaczająca większość użytkowników Internetu posiada konto przynajmniej w jednym z nich, oczywiście najwięcej na Facebooku. I tam warto stworzyć stronę, powiązaną z naszym sklepem. Zapraszamy znajomych, namawiając ich, aby i oni zaprosili swoich. Jest to szybki sposób na zdobycie kilkuset „lajków”. Kolejne możemy zdobyć publikując ciekawe wpisy. Na Twitterze można oferować rabaty, zniżki i promocje. Można również uruchomić stronę w Google+, gdzie można dokonywać wpisów jak na Facebooku, ponadto strona będzie mogła być zlokalizowana w Mapach Google.

Rabat na kolejne zakupy

Jeżeli otrzymaliśmy zamówienie, a nasz produkt spełnia oczekiwania klienta, trzeba go zatrzymać. Kupon rabatowy do kolejnych zakupów jest dobrym sposobem. Jeszcze lepiej będzie, jeżeli istnieje możliwość spersonalizowania tego sposobu, np. dołączyć drobny gadżet z firmowym nadrukiem (długopis, cukierek) albo kopertę z kodem rabatowym opisać ręcznie.

Przy kolejnym zamówieniu można zaoferować klientowi darmową wysyłkę, a regularnie kupującym – drobne upominki co pewien czas. Warto też pamiętać o ważnych datach klientów (urodziny, rocznice). Pozyskać je można podczas procesu rejestracji, oczywiście przy zachowaniu zasad RODO.

Ważne: udzielając rabatu należy wskazać jego termin ważności, aby klient zdecydował się na kolejny zakup w miarę szybko.

Reklamowanie własnego e-commerce

Konfiguracja na urządzenia mobilne

Zdecydowana większość abonentów sieci komórkowych posiada smartfony, wielu dysponuje tabletami. Za pomocą tych urządzeń łączą się z Internetem i również dokonują zakupów. Powodzenie sklepu internetowego w dużej mierze zależy zatem od przystosowania naszego sklepu do urządzeń mobilnych.

Zaniedbanie optymalizacji sklepu pod tym kątem jest kardynalnym błędem. Wystarczy sprawdzić statystyki odwiedzin naszego sklepu w Google Analytics, żeby stwierdzić, ilu odwiedzających czyniło to, korzystając z tabletów i smartfonów. Zazwyczaj jest to więcej niż połowa.

Troska i opieka nad klientem

Zadowolony klient jest najlepszym medium do reklamowania każdego sklepu, nie tylko internetowego. Jednak w sieci informacje rozchodzą się lotem błyskawicy, dlatego tak ważna jest dbałość o klienta w e-commerce.

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeżeli każdy nowy klient zostanie potraktowany wyjątkowo, na pewno pochwali się znajomym, zainteresowanym daną branżą. Dlatego na każde zapytanie należy odpowiadać niezwłocznie i nie schematycznie; nawet jeżeli odpowiedź na pytanie znajduje się w zakładce FAQ, warto jej udzielić indywidualnie i oprócz tego uprzejmie poinformować o zakładce z często zadawanymi pytaniami. Szybkość odpowiedzi jest równie istotna – klient jest zazwyczaj niecierpliwy i jeżeli nie otrzyma szybkiej i wyczerpującej odpowiedzi, zrezygnuje z zakupów mimo dobrej ceny i wysokiej jakości produktu.

Jednym ze skuteczniejszych sposobów reklamy sklepu internetowego są recenzje produktów. Warto zwracać się z prośbą o opinię na temat sprzedawanych produktów do klientów naszego sklepu, ale również do blogerów. Ta metoda działa niezależnie od branży, w jakiej funkcjonujemy.

Trzeba też pamiętać, że człowiek z natury jest bardziej skłonny do narzekania, niż chwalenia. Nie inaczej jest w przypadku zakupów internetowych. Widać to na różnych forach dyskusyjnych, gdzie zdecydowanie przeważają negatywne opinie na temat jakości czy cen. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby klient, kontaktując się z naszym sklepem, odnosił wyłącznie pozytywne wrażenia.

Autor: Katarzyna Zgorzelska, w konsultacji z TEB Edukacja

Ciekawe? Udostępnij!

Komentarze



Kategoria: