Audyt to dla wielu prowadzących swoją działalność totalna czarna magia, którą powinni zajmować się zawodowcy, marketingowcy lub świetni analitycy, a tak nie powinno być. Jeżeli chcemy wiedzieć czy nasza marka jest rentowna, a działania zmierzają do osiągnięcia założonego celu, wtedy taki audyt powinien stać się stałym elementem podsumowania naszych działań.
Zanim przejdziemy do poszczególnych elementów pracy z audytem może zacznijmy od tego czym on w ogóle jest. Wpisując w wyszukiwarce Google pierwsze co znajdziemy to definicja tego zagadnienia. Samo objaśnienie – Audyt – niezależna ocena danej organizacji, systemu, procesu, projektu lub produktu. Przedmiot audytu jest badany pod względem zgodności z określonymi standardami, wzorcami, listami kontrolnymi, przepisami prawa, normami lub przepisami wewnętrznymi organizacji (polityki, procedury) – sugeruje, że jest to jednorazowe działanie, które zajmie nam niewiele czasu.
Wprowadzenie danych do maszynek mielących, które pokażą nam pewne statystyki faktycznie trwają niewiele czasu. Jednak sama analiza to proces czasochłonny, ale przynoszący bardzo cenne informacje. Pamiętajmy też, że tworzenie takiego podsumowania jednorazowo może wspomóc naszą pracę na pewien okres czasu. Dlaczego? Bardzo ważne w każdej dziedzinie działalności jest ŚWIADOMOŚĆ zmienności zainteresowań i potrzeb – zarówno nas twórców, jak i naszych odbiorców.
W tym artykule skupimy się na działaniach marketingowych i Audycie SEO, aby obraz stał się bardziej czytelny, podzielmy naszą analizę na poszczególne kroki.
1. Działania zewnętrzne
- Kategoryzacja – tutaj przypominamy sobie lub tworzymy strategię, ale nie tak po prostu z głowy, wszelkie informacje jakie chcemy zawrzeć w koncepcji działania powinno powierzyć się specjalistom znającym rynek i przede wszystkim statystyki, które jasno mówią, gdzie najlepiej kierować treści promocyjne.
- Zebranie wszelkich źródeł informacji, to świetny sposób by nie zaślepić się swoimi założeniami komunikacyjnymi – obserwując inne portale, gdzie znajduje się grupa docelowa możemy znaleźć wiele wiadomości i inspiracji do prowadzenia stron.
- Ocena – tu warto podsumować i wystawić ocenę czy wszystko co dotychczas robiliśmy faktycznie dało nam zamierzone efekty.
2. Działania wewnętrzne
- Określenie zakresu czynności, które mają wpływ na grupę docelową. Najprościej mówiąc wyszukujemy wszystko to, co miało największe zasięgi i wzbudziło największą aktywność wśród odbiorców – im więcej polubień i komentarzy tym lepiej.
- Czy nasza wiedza jest wystarczająca? – jak wcześniej wspomnieliśmy współcześnie zmiany zachodzą bardzo gwałtownie i szybko, a zainteresowanie tematem przemija w przeciągu tygodni, a nawet dni. Jeżeli chcemy przyciągnąć nowych odbiorców i utrzymać tych co już mamy MUSIMY wiedzieć co się dzieje. Wiedza jaką już posiadamy z pewnością jest cenna i przydatna, ale nie wykorzystując modnych tematów sami utrudniamy sobie komunikację.
3. Podsumowanie
Całe szczęście, że ktoś już wpadł na ten pomysł i stworzył kilka świetnych sposobów analizy opłacalności działań i celi.
Oto przykłady, z którymi według nas pracuje się najprościej i najlepiej:
SMART – taki musi być cel naszego działania, czyli: S – Skonkretyzowany, M – mierzalny, A – atrakcyjny, R – realny, T – określony w czasie.
SWOT – ci, którzy planując nie mogą obejść się bez tabelek to idealny sposób by ocenić produktywność swojej firmy.
Informacja strategiczna, posegregowana według opisanych kryteriów na cztery grupy, jest następnie zapisywana w czterodzielnej macierzy strategicznej, w której lewa połowa zawiera dwie kategorie czynników pozytywnych a prawa – dwie kategorie czynników negatywnych (a więc mocne strony od szans, a słabe strony od zagrożeń).
Poniżej przykładowa tabelka
(źródło: Wikipedia)
Gdy już przejdziemy wszystkie kroki powstanie dokładna mapa działania firmy, z której możemy wyciągnąć wnioski do dalszej pracy.
Dla wszystkich, którzy chcieliby sprawdzić swoją stronę internetową w Audycie SEO mamy świetne rozwiązanie!
SilverFox daje każdemu możliwość wykonana samodzielnego i darmowego audytu SEO (www.seoaudyt.silverfox.pl), dzięki któremu dowiesz się jak polepszyć funkcjonowanie swojej strony. Jeżeli potrzebujesz pomocy w podjęciu kroków opisanych w artykule nasi specjaliści służą pomocą 🙂
Nie dość, że znajdziemy najlepsze rozwiązania do prowadzenia komunikacji marketingowej Twojej firmy, to z chęcią zrobimy to za Ciebie.
Skontaktuj się z nami!
Telefon: +48 577 230 303
Email: info@silverfox.pl