fbpx

Chatbot- sztuczna inteligencja, która ułatwia pracę

Autor: Eliza Krzywicka

Data: 11 sierpnia, 2020 3:25

Wszystkie wynalazki powstają po to, aby ulepszyć lub uprościć pewne procesy, czy czynności. Nowe technologie próbują w jak największym stopniu odciążyć człowieka od zbędnej pracy. Dlaczego więc mielibyśmy z tego nie korzystać?

Chatbot to idealny wynalazek dla firm posiadających strony internetowe, czy fanpage’awe, ponieważ jest to oprogramowanie, którego zadaniem jest poprowadzenie dialogu tak, by rozmówca był przekonany, że komunikuje się z człowiekiem. Jest to sposób na bardzo szybkie dostarczenie użytkownikowi informacji lub odpowiedzi na zadane przez niego pytanie, a tym samym zautomatyzowanie Biura Obsługi Klientów, którego pracownicy nie muszą kolejny raz odpowiadać na powtarzające się pytania. 

Wirtualny doradca zapewnia całodobową interakcję, którą doceniają użytkownicy, ponieważ natychmiast dostają wiadomości zwrotne, co powoduje większy komfort i oszczędność czasu również dla nich.

Chatbot- sztuczna inteligencja, która ułatwia pracę

Główne korzyści uruchomienia Chatbotów to między innymi:

  • Optymalizacja procesów i kosztów – wspomniane powyżej odciążenie specjalistów przyczynia się nie tylko do usprawnienia obsługi, ale tym samym także do wzrostu zadowolenia klientów, a co za tym idzie- wzrostów sprzedaży. Praca wykonywana przez wirtualnych doradców może także obniżyć koszty zatrudnienia, jeśli np. firma jest mała i nie stać jej na opłacenie stanowiska konsultanta.
  • Budowanie wizerunku firmy i relacji z klientami- dzięki Chatbotom można w łatwy sposób budować dobry wizerunek firmy i przyjazne skojarzenia. Boty w zależności od założeń mogą prowadzić dialogi w charakterystyczny, np. lekko humorystyczny sposób, co sprawi, że potencjalny klient zapamięta “rozmowę” na dłużej. 
  • Funkcja rozrywkowa i powiadomienia o nowościach- Chatboty zyskują coraz więcej funkcji i na ten moment bardziej przypominają aplikacje, niż zwykły czat. Np. na Messengerze można zbudować newsletter, a podlinkowania przycisków sprawią, że klient w łatwy sposób może przejrzeć ofertę sklepu lub zakupić produkt. Boty mogą także regularnie powiadamiać użytkowników o nowościach, czy też aktualnych promocjach. 

Chatbot- sztuczna inteligencja, która ułatwia pracę

Badania rynkowe przewidują, że do końca 2020 roku niemal 50% organizacji na świecie będzie korzystać z Chatbotów w celu obsługi klienta. Na naszych oczach radykalnie zmienia się komunikacja firm z klientami. Wirtualni doradcy szturmem zdobywają rynek, działając w oparciu o najnowsze technologie, a wszystko po to, aby jak najlepiej zatroszczyć się o klientów i pracowników. 

Ciekawe? Udostępnij!

Komentarze



Kategoria: