fbpx

Marketing 28 kwietnia, 2022

Sześć przykazań content marketingu na 2022 rok

Napisał marta

komentarze 0

Content w Marketingu

Tworzenie wartościowego contentu, który po pierwsze, pobudzi Twoich użytkowników do działania, po drugie zaskarbi sobie sympatię Google to ciężkie wyzwanie.

Wydarzeń ostatnich lat sprawiły, że wiele się na  świecie zmienia, Zmiany zachodzą również w kontekście content marketingu. Powiedzenie w tym kontekście, że zmiany zachodzą jak w kalejdoskopie, to mało.

Jeśli jesteś marketerem, specjalistą SEO, copywriterem lub nawet właściciel e-commerce, z pewnością musisz na bieżąco śledzić trendy, aby za nimi nadążyć. Poniżej znajdziesz niezbędne trendy content marketingu w 2022 roku. 

 

1. O Milenialsach pamiętaj

 

Świat widział już wiele zmian w ludzkich zachowaniu, ale to, co prezentuje wspomniane pokolenie Milenialsów i pokolenie Z przyprawia o zawrót głowy. Są to osoby szybkie, wymagające, a przede wszystkim bardzo świadome. Jest to szalenie ważne (nieprzypadkowe stwierdzenie) z punktu widzenia marketingu internetowego. Należy pamiętać, że to przecież oni stanowią coraz większą ilość użytkowników internetu.

To wymagające pokolenie interesują tylko konkrety tzw. „mięso”. Chcą wiedzieć, co zyskają i jak szybko, nad wyraz cenią sobie indywidualne podejście. Bardzo ważne jest, więc opracowanie skrupulatnego contentu, który pozwoli zadbać o UX (ang. User Experience)  i uproszczenie procesu zakupowego. Warto postawić na:

 

2. Twórz treści dla użytkownika a nie dla współczynnika

 

Google już od dłuższego czasu zwraca uwagę na intencję użytkownika, stąd Ty też powinieneś. Przygotowując treści, zadaj sobie kilka kluczowych pytań:

  • Z  jakimi problemami zmaga się Twój odbiorca ?
  • Dlaczego ma wybrać Twój produkt?
  • Jakie problemy pomożesz mu rozwiązać?

Jednym słowem, musisz wykorzystać wszystkie okazje, aby spełnić potrzeby Twojego klienta. Jest to ważne, aby wygenerować ruch organiczny (np. przez SEO), a dalej zatrzymać użytkownika na stronie, zmniejszyć  współczynnik odrzuceń i zwiększyć zaangażowanie.

 

3. Słów kluczowych używaj z głową

 

Zarówno punkt pierwszy jak i drugi mówi o wartości tekstu. Z tego powodu warto pamiętać, aby nie przesadzić z optymalizacją treści. Do lamusa już poszły treści napakowane słowami kluczowymi. Takie działania nie wpływają pozytywnie na odbiór tworzonych przez Ciebie treści. A co równie istotne nie są już mile widziane przez Google. Pamiętaj, aby:

  • rozsądnie optymalizować treści
  • profesjonalnej analizie fraz kluczowych
  • stwórz ciekawe grafiki

4. Otwarty miej rozum

 

Jak w większości działań w naszym życiu tak i w content marketingu — najważniejsza jest otwarta głowa i wychodzenie poza schematy. W swojej strategii nie ograniczaj się do jednej formy contentu. 

  • Obserwuj skuteczność swoich działań.
  • Testuj ciekawostki i nowości.
  • Podglądaj, co działa u innych.

 

5. O planowaniu pamiętaj, ale RTM uwzględniaj 

 

RTM (ang. Real Time Marketing) to marketing dziejący się w czasie rzeczywistym. Cechuje go szybka reakcja na dziejące się wydarzenia, Skuteczność RTM zależy od:

 

6. Kręć filmy, bo one kręcą Twoich odbiorców

 

Coraz częściej mówi się o tym, że wideo stanie się podstawowym formatem content marketingu. Rzeczywiście dużo się w tym kierunku dzieje. Raport przygotowany przez firmę HubSpot wykazał, że aż 59% biorącym w nim udział marketerów wykorzystuje wideo w swoich strategiach marketingowych, a 75% z nich uważa, że jest to najskuteczniejszy format treści. W 2022 roku warto postawić na wideo, które będzie:

  • krótkie,
  • merytoryczne 
  • będzie zawierało napisy, które pozwolą  oglądać je także z wyciszonym dźwiękiem 

 

Podsumowując, pamiętaj, aby śledzić, co działa na Twoich profilach. Wprowadzaj zmiany, które wpisują się w obecne trendy, ale pamiętaj o dopasowaniu contentu do swoich użytkowników. 

Jeśli szukasz wsparcia osób, które są na bieżąco a do tego mają głowę pełną pomysłów- koniecznie skontaktuj się z nami. Nasz lisia rodzinka z pewnością będzie w stanie Ci pomóc. 

Kontakt telefoniczny: +48 577 230 303

Email: info@silverfox.pl

Tagi:

Skip to content