Tworzenie wartościowego content marketingu, który po pierwsze pobudzi Twoich użytkowników do działania a do tego zaskarbi sobie sympatię Google, to ciężkie wyzwanie.
Wydarzenia ostatnich lat sprawiły, że wiele się na świecie zmienia. Zmiany zachodzą również w kontekście content marketingu. W tym kontekście powiedzenie, że zmiany zachodzą jak w kalejdoskopie, to za mało.
Jeśli jesteś marketerem, specjalistą SEO, copywriterem lub nawet właściciel e-commerce, z pewnością musisz na bieżąco śledzić trendy, aby za nimi nadążyć. Poniżej znajdziesz niezbędne trendy content marketingu w 2022 roku.
1. O Millenialsach pamiętaj
Świat widział już wiele zmian w ludzkich zachowaniu, ale to, co prezentuje wspomniane pokolenie Millenialsów i pokolenie Z przyprawia o zawrót głowy. Są to osoby szybkie, wymagające, a przede wszystkim bardzo świadome. Jest to szalenie ważne (nieprzypadkowe stwierdzenie) z punktu widzenia marketingu internetowego. Należy pamiętać, że to przecież oni stanowią coraz większą ilość użytkowników internetu.
To wymagające pokolenie interesują tylko konkrety tzw. „mięso”. Chcą wiedzieć, co zyskają i jak szybko, nad wyraz cenią sobie indywidualne podejście. Bardzo ważne jest, więc opracowanie skrupulatnego contentu, który pozwoli zadbać o UX (ang. User Experience) i uproszczenie procesu zakupowego. Warto postawić na:
- autentyczność
- odważniejsze, intrygujące komunikaty
- skuteczną infografikę
2. Twórz treści dla użytkownika a nie dla współczynnika
Google już od dłuższego czasu zwraca uwagę na intencję użytkownika, stąd Ty też powinieneś. Przygotowując treści, zadaj sobie kilka kluczowych pytań:
- Z jakimi problemami zmaga się Twój odbiorca ?
- Dlaczego ma wybrać Twój produkt?
- Jakie problemy pomożesz mu rozwiązać?
Jednym słowem, musisz wykorzystać wszystkie okazje, aby spełnić potrzeby Twojego klienta. Jest to ważne, aby wygenerować ruch organiczny (np. przez SEO), a dalej zatrzymać użytkownika na stronie, zmniejszyć współczynnik odrzuceń i zwiększyć zaangażowanie.
3. Słów kluczowych używaj z głową
Zarówno punkt pierwszy jak i drugi mówi o wartości tekstu. Z tego powodu warto pamiętać, aby nie przesadzić z optymalizacją treści. Do lamusa już poszły treści napakowane słowami kluczowymi. Takie działania nie wpływają pozytywnie na odbiór tworzonych przez Ciebie treści. A co równie istotne nie są już mile widziane przez Google. Pamiętaj, aby:
- rozsądnie optymalizować treści
- profesjonalnej analizie fraz kluczowych
- stwórz ciekawe grafiki
4. Otwarty miej rozum
Jak w większości działań w naszym życiu tak i w content marketingu — najważniejsza jest otwarta głowa i wychodzenie poza schematy. W swojej strategii nie ograniczaj się do jednej formy contentu.
- Obserwuj skuteczność swoich działań.
- Testuj ciekawostki i nowości.
- Podglądaj, co działa u innych.
5. O planowaniu pamiętaj, ale RTM uwzględniaj
RTM (ang. Real Time Marketing) to marketing dziejący się w czasie rzeczywistym. Cechuje go szybka reakcja na dziejące się wydarzenia, Skuteczność RTM zależy od:
- kreatywnego podejścia,
- znalezienie odpowiedniego punktu zaczepienia w kontekście Twojej branży,
- jak najszybszej reakcji
- monitorowania przebiegu swojej kampanii
6. Kręć filmy, bo one kręcą Twoich odbiorców
Coraz częściej mówi się o tym, że wideo stanie się podstawowym formatem content marketingu. Rzeczywiście dużo się w tym kierunku dzieje. Raport przygotowany przez firmę HubSpot wykazał, że aż 59% biorącym w nim udział marketerów wykorzystuje wideo w swoich strategiach marketingowych, a 75% z nich uważa, że jest to najskuteczniejszy format treści. W 2022 roku warto postawić na wideo, które będzie:
- krótkie,
- merytoryczne
- będzie zawierało napisy, które pozwolą oglądać je także z wyciszonym dźwiękiem
Podsumowując, pamiętaj, aby śledzić, co działa na Twoich profilach. Wprowadzaj zmiany, które wpisują się w obecne trendy, ale pamiętaj o dopasowaniu contentu do swoich użytkowników.
Jeśli szukasz wsparcia osób, które są na bieżąco a do tego mają głowę pełną pomysłów – koniecznie skontaktuj się z nami. Nasz lisia rodzinka z pewnością będzie w stanie Ci pomóc.
Kontakt telefoniczny: +48 577 230 303
Email: info@silverfox.pl