Marketing 28 kwietnia, 2022

Sześć przykazań content marketing na 2022 rok

Napisał marta

komentarze 0

Content w Marketingu

Tworzenie wartościowego content marketingu, który po pierwsze pobudzi Twoich użytkowników do działania a do tego zaskarbi sobie sympatię Google, to ciężkie wyzwanie.

Wydarzenia ostatnich lat sprawiły, że wiele się na świecie zmienia. Zmiany zachodzą również w kontekście content marketingu. W tym kontekście powiedzenie, że zmiany zachodzą jak w kalejdoskopie, to za mało.

Jeśli jesteś marketerem, specjalistą SEO, copywriterem lub nawet właściciel e-commerce, z pewnością musisz na bieżąco śledzić trendy, aby za nimi nadążyć. Poniżej znajdziesz niezbędne trendy content marketingu w 2022 roku. 

 

1. O Millenialsach pamiętaj

 

Świat widział już wiele zmian w ludzkich zachowaniu, ale to, co prezentuje wspomniane pokolenie Millenialsów i pokolenie Z przyprawia o zawrót głowy. Są to osoby szybkie, wymagające, a przede wszystkim bardzo świadome. Jest to szalenie ważne (nieprzypadkowe stwierdzenie) z punktu widzenia marketingu internetowego. Należy pamiętać, że to przecież oni stanowią coraz większą ilość użytkowników internetu.

To wymagające pokolenie interesują tylko konkrety tzw. „mięso”. Chcą wiedzieć, co zyskają i jak szybko, nad wyraz cenią sobie indywidualne podejście. Bardzo ważne jest, więc opracowanie skrupulatnego contentu, który pozwoli zadbać o UX (ang. User Experience)  i uproszczenie procesu zakupowego. Warto postawić na:

 

2. Twórz treści dla użytkownika a nie dla współczynnika

 

Google już od dłuższego czasu zwraca uwagę na intencję użytkownika, stąd Ty też powinieneś. Przygotowując treści, zadaj sobie kilka kluczowych pytań:

  • Z  jakimi problemami zmaga się Twój odbiorca ?
  • Dlaczego ma wybrać Twój produkt?
  • Jakie problemy pomożesz mu rozwiązać?

Jednym słowem, musisz wykorzystać wszystkie okazje, aby spełnić potrzeby Twojego klienta. Jest to ważne, aby wygenerować ruch organiczny (np. przez SEO), a dalej zatrzymać użytkownika na stronie, zmniejszyć  współczynnik odrzuceń i zwiększyć zaangażowanie.

 

3. Słów kluczowych używaj z głową

 

Zarówno punkt pierwszy jak i drugi mówi o wartości tekstu. Z tego powodu warto pamiętać, aby nie przesadzić z optymalizacją treści. Do lamusa już poszły treści napakowane słowami kluczowymi. Takie działania nie wpływają pozytywnie na odbiór tworzonych przez Ciebie treści. A co równie istotne nie są już mile widziane przez Google. Pamiętaj, aby:

  • rozsądnie optymalizować treści
  • profesjonalnej analizie fraz kluczowych
  • stwórz ciekawe grafiki

4. Otwarty miej rozum

 

Jak w większości działań w naszym życiu tak i w content marketingu — najważniejsza jest otwarta głowa i wychodzenie poza schematy. W swojej strategii nie ograniczaj się do jednej formy contentu. 

  • Obserwuj skuteczność swoich działań.
  • Testuj ciekawostki i nowości.
  • Podglądaj, co działa u innych.

 

5. O planowaniu pamiętaj, ale RTM uwzględniaj 

 

RTM (ang. Real Time Marketing) to marketing dziejący się w czasie rzeczywistym. Cechuje go szybka reakcja na dziejące się wydarzenia, Skuteczność RTM zależy od:

 

6. Kręć filmy, bo one kręcą Twoich odbiorców

 

Coraz częściej mówi się o tym, że wideo stanie się podstawowym formatem content marketingu. Rzeczywiście dużo się w tym kierunku dzieje. Raport przygotowany przez firmę HubSpot wykazał, że aż 59% biorącym w nim udział marketerów wykorzystuje wideo w swoich strategiach marketingowych, a 75% z nich uważa, że jest to najskuteczniejszy format treści. W 2022 roku warto postawić na wideo, które będzie:

  • krótkie,
  • merytoryczne 
  • będzie zawierało napisy, które pozwolą  oglądać je także z wyciszonym dźwiękiem 

 

Podsumowując, pamiętaj, aby śledzić, co działa na Twoich profilach. Wprowadzaj zmiany, które wpisują się w obecne trendy, ale pamiętaj o dopasowaniu contentu do swoich użytkowników. 

Jeśli szukasz wsparcia osób, które są na bieżąco a do tego mają głowę pełną pomysłów – koniecznie skontaktuj się z nami. Nasz lisia rodzinka z pewnością będzie w stanie Ci pomóc. 

Kontakt telefoniczny: +48 577 230 303

Email: info@silverfox.pl

Tagi:

Przejdź do treści