fbpx
Aktualne wymiary grafik na Facebooku (FB)

Aktualne wymiary grafik na Facebooku (FB)

Autor: Joanna Wyszkowska

Data: 14 kwietnia, 2021 10:52

Ogromna liczba firm, obecna na portalach społecznościowych, chce zachęcić klientów do swojej marki. Jak przykuć ich uwagę? Odpowiedź jest prosta: przecież każdy lubi grafikę przyjemną dla oka ;). Warto więc zadbać zarówno o estetykę jak i o efektywność reklamy. Wykorzystanie odpowiednich wymiarów grafiki na Facebooku, pomaga starannie promować markę. Przedstawiamy Wam zbiór wymiarów, które są najczęściej wykorzystywane.

Zdjęcie profilowe

Najbardziej rekomendowanym wymiar zdjęcia profilowego to 800 x 800 pikseli.

Facebook informuje, że zależnie od urządzenia będzie miało ono różne wymiary: komputery – 170 x 170px, smartfony – 128 x 128px, większość telefonów wielofunkcyjnych – 36 x 36px.
Warto pamiętać, że przy postach reklamowych, czy wpisach, zdjęcie profilowe będzie wyświetlane w okręgu.

Cover photo

Najbardziej rekomendowany wymiar zdjęcia w tle to 820 x 312 pikseli.

Facebook podaje, że zdjęcie w tle powinno mieć minimum 400 x 150 pikseli.
Na komputerach grafika ma wymiary 820 x 312px, natomiast w smartfonach 640 x 360px. Maksymalny rozmiar dla zdjęcia w tle to 100KB. Zamiast zwykłego obrazu, w miejsce cover photo, można wstawić również zdjęcie 360 stopni, film (20 – 90 sekund) lub pokaz slajdów.

Film w tle

Najbardziej rekomendowany wymiar filmu w tle to 1250 x 463 pikseli.

Według wymagań facebooka, powinien mieć on wymiary nie mniejsze niż 1250 x 312px i trwać od 20 do 90 sekund.
Dla zapewnienia najlepszego efektu warto użyć wymiarów 1250 x 463px wraz ze współczynnikiem proporcji 2,7. Film w tle odtwarza się domyślnie, bez dźwięku.

Zdjęcie w tle wydarzenia

Najbardziej rekomendowany wymiar zdjęcia w tle wydarzenia to 1200 x 628 pikseli.

Facebook wskazuje, że najlepsze dla tego obrazu będą wymiary 1200 x 628px. Można użyć również filmu, o tych samych rozmiarach i czasie trwania od 30 sekund do 5 minut.

Zdjęcie w tle grupy

Najbardziej rekomendowany wymiar zdjęcia w tle grupy to 1640 x 856 pikseli.

Facebook zaleca grafikę o rozmiarze 1640 x 856px dla smartfonów. W przypadku komputerów zmieni się jedynie wysokość na 664 piksele. Podczas tworzenia projektu należy pamiętać, że miniatura graficzna grupy, która pokazuje się w kształcie koła, jest pobierana ze zdjęcia w tle.

Post pionowy

Najbardziej rekomendowany wymiar postu pionowego to 640 x 960 pikseli.

Doskonale prezentuje się na smartfonach. Skupia najwięcej uwagi odbiorcy, ponieważ wyświetlany jest na większej części ekranu. Polecana proporcja boków postu pionowego to 4:5.

Post poziomy

Najbardziej rekomendowany wymiar postu poziomego to 1200 x 900 pikseli.

Jest to najchętniej wybierany format postów. W tym przypadku Facebook nie narzuca żadnego stosunku boków.

Posty kwadratowe

Najbardziej rekomendowany wymiar postu kwadratowego to 1200 x 1200 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli.

W tych rozmiarach grafika jest wyświetlana w doskonałej jakości, na każdym rodzaju urządzenia.

Facebook/Instagram Stories

Najbardziej rekomendowany wymiar Facebook/Instagram Stories to 1080 x 1920 pikseli.

Grafika na story jest w formie pionowej, najlepiej wygląda w rozmiarze 1080 x 1920px. Wymiar obrazu może zostać zmieniony według własnego uznania, jednak należy pamiętać o zachowaniu proporcji 16:9.

Video post

Najbardziej rekomendowany wymiar video postu to 1920 x 1080 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli.

Video posty znacznie zyskują popularność. Facebook, zaleca kreowanie ich w rozmiarze 1920 x 1080px, przy użyciu proporcji 16:9 lub 9:16. Uwagę przykuwa również, wideo o wymiarach 1080 x 1080, które perfekcyjnie wyświetla się na większości urządzeń.

Link post

Najbardziej rekomendowany wymiar link postu to 1200 x 628 pikseli.

Reklamy w prawej kolumnie

Najbardziej rekomendowany wymiar reklamy w prawej kolumnie to 1:1.

Te reklamy są wyświetlane tylko na komputerach. Zalecany jest tu współczynnik proporcji 1:1, a w aktualnościach 1,97 x 1.

Reklamy w Facebook/Instagram Stories

Najbardziej rekomendowany wymiar reklamy w Facebook/Instagram Stories to 1080 x 1920 pikseli.

Należy pamiętać o zachowanych proporcjach 9:16.

Reklamy karuzelowe

Najbardziej rekomendowany wymiar reklamy karuzelowej to 600 x 600 pikseli.

W przypadku tej formy reklamy, dobrze jest korzystać z grafiki o wymiarach 600 x 600px i proporcji 1:1. Te rozmiary znakomicie sprawdzają się w postach zdjęciowych oraz filmach.

Post reklamowy (promowany)

Najbardziej rekomendowany wymiar postu reklamowanego to 1080 x 1080 pikseli.

Facebook sugeruje wykorzystanie obrazu o wymiarach 1080 x 1080px w formacie postów 1:1.

Komentarze



Kategoria: