Ogromna liczba firm, obecna na portalach społecznościowych, chce zachęcić klientów do swojej marki. Jak przykuć ich uwagę? Odpowiedź jest prosta: przecież każdy lubi grafikę przyjemną dla oka ;). Warto więc zadbać zarówno o estetykę, jak i o efektywność reklamy, ponieważ wykorzystanie odpowiednich wymiarów grafiki na Facebooku pomaga starannie promować markę. Przedstawiamy Wam zbiór wymiarów, które są najczęściej wykorzystywane.
Zdjęcie profilowe
Najbardziej rekomendowanym wymiar zdjęcia profilowego to 800 x 800 pikseli.
Facebook informuje, że zależnie od urządzenia będzie miało ono różne wymiary: komputery – 170 x 170px, smartfony – 128 x 128px, większość telefonów wielofunkcyjnych – 36 x 36px.
Warto pamiętać, że przy postach reklamowych, czy wpisach, zdjęcie profilowe będzie wyświetlane w okręgu.
Cover photo
Najbardziej rekomendowany wymiar zdjęcia w tle to 820 x 312 pikseli.
Facebook podaje, że zdjęcie w tle powinno mieć minimum 400 x 150 pikseli.
Na komputerach grafika ma wymiary 820 x 312 px, natomiast w smartfonach 640 x 360 px, a maksymalny rozmiar dla zdjęcia w tle to 100 KB. Ponadto, zamiast zwykłego obrazu, w miejsce cover photo możesz wstawić również zdjęcie 360 stopni, film (20 – 90 sekund) lub pokaz slajdów.
Film w tle
Najbardziej rekomendowany wymiar filmu w tle to 1250 x 463 pikseli.
Zgodnie z wymaganiami Facebooka, film powinien mieć wymiary nie mniejsze niż 1250 x 312 px i trwać od 20 do 90 sekund. Ponadto, dla zapewnienia najlepszego efektu warto użyć wymiarów 1250 x 463 px, które współczesnie odpowiadają współczynnikowi proporcji 2,7. Film w tle odtwarza się domyślnie, bez dźwięku.
Zdjęcie w tle wydarzenia
Najbardziej rekomendowany wymiar zdjęcia w tle wydarzenia to 1200 x 628 pikseli.
Facebook wskazuje, że najlepsze dla tego obrazu będą wymiary 1200 x 628px. Można użyć również filmu, o tych samych rozmiarach i czasie trwania od 30 sekund do 5 minut.
Zdjęcie w tle grupy
Najbardziej rekomendowany wymiar zdjęcia w tle grupy to 1640 x 856 pikseli.
Facebook zaleca grafikę o rozmiarze 1640 x 856px dla smartfonów. W przypadku komputerów zmieni się jedynie wysokość na 664 piksele. Podczas tworzenia projektu należy pamiętać, że miniatura graficzna grupy, która pokazuje się w kształcie koła, jest pobierana ze zdjęcia w tle.
Post pionowy
Najbardziej rekomendowany wymiar postu pionowego to 640 x 960 pikseli, co doskonale prezentuje się na smartfonach.
Dzięki temu skupia najwięcej uwagi odbiorcy, ponieważ wyświetlany jest na większej części ekranu; polecana proporcja boków postu pionowego to 4:5.
Post poziomy
Najbardziej rekomendowany wymiar postu poziomego to 1200 x 900 pikseli.
Jest to najchętniej wybierany format postów. W tym przypadku Facebook nie narzuca żadnego stosunku boków.
Posty kwadratowe
Najbardziej rekomendowany wymiar postu kwadratowego to 1200 x 1200 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli.
W tych rozmiarach grafika jest wyświetlana w doskonałej jakości, na każdym rodzaju urządzenia.
Facebook/Instagram Stories
Najbardziej rekomendowany wymiar Facebook/Instagram Stories to 1080 x 1920 pikseli.
Grafika na story jest w formie pionowej, najlepiej wygląda w rozmiarze 1080 x 1920px. Możesz zmienić wymiar obrazu według własnego uznania, ale pamiętaj o zachowaniu proporcji 16:9.
Video post
Najbardziej rekomendowany wymiar video postu to 1920 x 1080 pikseli lub 1080 x 1080 pikseli.
Video posty znacznie zyskują na popularności, dlatego Facebook zaleca kreowanie ich w rozmiarze 1920 x 1080 px, przy użyciu proporcji 16:9 lub 9:16. Ponadto uwagę przykuwa również wideo o wymiarach 1080 x 1080, które perfekcyjnie wyświetla się na większości urządzeń.
Link post
Najbardziej rekomendowany wymiar link postu to 1200 x 628 pikseli.
Reklamy w prawej kolumnie
Najbardziej rekomendowany wymiar reklamy w prawej kolumnie to 1:1.
Te reklamy wyświetlają się tylko na komputerach. Zalecany jest tu współczynnik proporcji 1:1, a w aktualnościach 1,97 x 1.
Reklamy w Facebook / Instagram Stories
Najbardziej rekomendowany wymiar reklamy w Facebook/Instagram Stories to 1080 x 1920 pikseli.
Należy pamiętać o zachowanych proporcjach 9:16.
Reklamy karuzelowe
Najbardziej rekomendowany wymiar reklamy karuzelowej to 600 x 600 pikseli.
W przypadku tej formy reklamy dobrze jest korzystać z grafiki o wymiarach 600 x 600 px i proporcji 1:1, ponieważ zapewnia to optymalne wyświetlanie. Te rozmiary znakomicie sprawdzają się w postach zdjęciowych oraz filmach.
Post reklamowy (promowany)
Najbardziej rekomendowany wymiar postu reklamowanego to 1080 x 1080 pikseli.
Facebook sugeruje wykorzystanie obrazu o wymiarach 1080 x 1080px w formacie postów 1:1.