Jak pisać wartościowe treści na stronę internetową?

Luty 21, 2019 4:20

Jeśli trzymasz rękę na pulsie i wiesz, co piszczy w internetowych trendach, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że obecnie jednym z najpopularniejszych kierunków w działaniach marketingowych firmy jest tworzenie wartościowego contentu. Jednym z jego podstawowych nośników jest Twoja strona internetowa, dlatego warto wiedzieć jak tworzyć interesujące treści.

Po pierwsze – konkretny temat i plan tekstu

Wybór jasno określonego, możliwie jednorodnego tematu artykułu to podstawa. Im bardziej rozbudowany, tym trudniej będzie ci stworzyć spójny tekst. Jeśli tematyka, w której się poruszasz jest wyjątkowo skomplikowana, pamiętaj, że czasem warto stworzyć serię przejrzystych artykułów, zamiast na siłę wszystko umieszczać w jednym. Użytkownicy szukają w sieci konkretnych treści, dlatego twój tekst powinien być możliwie jak najbardziej zwarty i merytoryczny. W przypadku rozbudowanych artykułów, przyda ci się plan, którego będziesz się trzymać, żeby za bardzo nie zboczyć z kursu i wytrwale dążyć np. do udowodnienia postawionej na początku tezy za pomocą konkretnych argumentów. Unikaj meandrowania i tzw. „lania wody” – to nie szkolne wypracowanie – ty nie musisz sztucznie nabijać ilości znaków, a odbiorca ceni swój czas i na pewno nie poświęci go na długotrwałe przedzieranie się przez twoje dygresje. Ryzykujesz, że w połowie się podda i nie dotrwa do sedna.

Po drugie – solidny research

Nawet jeśli wydaje ci się, że poruszasz się w danym temacie jak ryba w wodzie, możesz mówić o nim godzinami i wybudzony w środku nocy odpowiesz na najtrudniejsze pytania w jego zakresie, nie zapominaj o researchu. Może ktoś spojrzał na daną kwestię inaczej albo pojawiła sie nowinka, o której jeszcze nie słyszałeś? Mały rekonesans i odświeżenie wiedzy przed napisaniem tekstu jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziły. Możesz zyskać jedynie dodatkową wiedzę.

Po trzecie – konkretny odbiorca i język artykułu

Nidgy nie pisz artykułu tak po prostu, w eter. Zawsze wyobraź sobie swoich odbiorców.

Zastanów się, czym się zajmują, czym interesują, jaki może być ich poziom wiedzy czy orientacji w zakresie poruszanej kwestii i do nich kieruj swój tekst. To pomoże ci dostosować jego poziom zaawansowania do ich poziomu znajomości tematu – dzięki temu tworzona przez ciebie treść padnie na podatny grunt. Nie zapominaj też o dopasowaniu do odbiorcy języka artykułu – nie będziesz przecież pisać do młodzieży naukowym żargonem, a humanistów częstować niezrozumiałymi dla nich technicznymi schematami. Jeśli wyjaśnienie danej kwestii wymaga użycia specjalistycznych terminów, postaraj się wyjaśnić je w miarę przystępnie.

Jak pisać wartościowe treści na stronę internetową?

Po czwarte – aspekty techniczne

Być może wyda ci się to banalne, ale nie staje się przez to mniej istotne, jeśli chodzi o odbiór artykułu. Pamiętaj, że tekst powinien być odpowiednio sformatowany i czytelnie podzielony na konkretne akapity czy podpunkty. Przypomnij sobie, ile razy zrezygnowałeś z zapoznania się z jakimś tekstem w Internecie tylko dlatego, że nie chciało ci się przebijać przez pisany jednym ciągiem druczek. O korekcie stylistycznej i weryfikacji ewentualnych błędów chyba nie musimy wspominać?

Po piąte – podstawy SEO

Jeśli chcesz dotrzeć do wartościowych dla siebie odbiorców, pamiętaj, aby umieścić w swoim tekście odpowiednią ilość słów kluczowych. Dzięki temu artykuł będzie się dobrze pozycjonował i wysoko wyświetlał w wyszukiwarkach. Nie przesadzaj jednak – sztucznie aszpikowane keywordsami teksty mogą odrzucać czytelnika.

Powyższe zasady to oczywiście tylko pewien schemat. Regularnie wdrażane z pewnością pomogą ci tworzyć i publikować treści na wysokim poziomie, ale nie są przepustką do sukcesu. Najważniejsza jest pewna unikalność, odrębny styl i pomysł – dzięki temu masz szansę wybić się na tle masy podobnych tekstów, które zalewają dziś Internet.

Ciekawe? Udostępnij!

Komentarze



Kategoria:

Autor: Karolina Kulikowska