Strony Internetowe 21 lutego, 2019

Jak pisać wartościowe treści na stronę internetową?

Napisał silverfox

komentarze 0

Jak pisać wartościowe treści na stronę internetową?

Jeśli trzymasz rękę na pulsie i wiesz, co piszczy w internetowych trendach, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że obecnie jednym z najpopularniejszych kierunków w działaniach marketingowych firmy jest tworzenie wartościowego contentu. Jednym z jego podstawowych nośników jest Twoja strona internetowa, dlatego warto wiedzieć jak tworzyć interesujące i wartościowe treści.

Po pierwsze – konkretny temat i plan tekstu

Wybór jasno określonego, możliwie jednorodnego tematu artykułu to podstawa. Im bardziej rozbudowany, tym trudniej będzie ci stworzyć spójny tekst. Pamiętaj, że czasem warto stworzyć serię przejrzystych artykułów, zamiast na siłę wszystko umieszczać w jednym. Zwłaszcza jeśli tematyka, w której się poruszasz jest wyjątkowo skomplikowana. Użytkownicy szukają w sieci konkretnych treści, dlatego twój tekst powinien być możliwie jak najbardziej zwarty i merytoryczny. W przypadku rozbudowanych artykułów, przyda ci się plan, którego będziesz się trzymać, żeby za bardzo nie zboczyć z kursu. Unikaj meandrowania i tzw. „lania wody”. To nie szkolne wypracowanie, ty nie musisz sztucznie nabijać ilości znaków, a odbiorca ceni swój czas i na pewno nie poświęci go na długotrwałe przedzieranie się przez twoje dygresje. Ryzykujesz, że w połowie się podda i nie dotrwa do sedna.

Po drugie – solidny research

Nawet jeśli wydaje ci się, że poruszasz się w danym temacie jak ryba w wodzie, możesz mówić o nim godzinami i wybudzony w środku nocy odpowiesz na najtrudniejsze pytania w jego zakresie, nie zapominaj o researchu. Może ktoś spojrzał na daną kwestię inaczej albo pojawiła się nowinka, o której jeszcze nie słyszałeś? Mały rekonesans i odświeżenie wiedzy przed napisaniem tekstu jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziły. Możesz zyskać jedynie dodatkową wiedzę.

Po trzecie – konkretny odbiorca i język artykułu

Nigdy nie pisz artykułu tak po prostu, w eter. Zawsze wyobraź sobie swoich odbiorców.

Zastanów się, czym się zajmują, czym interesują, jaki może być ich poziom wiedzy czy orientacji w zakresie poruszanej kwestii i do nich kieruj swój tekst. To pomoże ci dostosować jego poziom zaawansowania do ich poziomu znajomości tematu – dzięki temu tworzona przez ciebie treść padnie na podatny grunt. Nie zapominaj też o dopasowaniu do odbiorcy języka artykułu – nie będziesz przecież pisać do młodzieży naukowym żargonem, a humanistów częstować niezrozumiałymi dla nich technicznymi schematami. Jeśli wyjaśnienie danej kwestii wymaga użycia specjalistycznych terminów, postaraj się wyjaśnić je w miarę przystępnie.

Jak pisać wartościowe treści na stronę internetową?

Po czwarte – aspekty techniczne

Być może wyda ci się to banalne, ale nie staje się przez to mniej istotne, jeśli chodzi o odbiór artykułu. Pamiętaj, że tekst powinien być odpowiednio sformatowany i czytelnie podzielony na konkretne akapity czy podpunkty. Przypomnij sobie, ile razy zrezygnowałeś z zapoznania się z jakimś tekstem w Internecie tylko dlatego, że nie chciało ci się przebijać przez pisany jednym ciągiem druczek. O korekcie stylistycznej i weryfikacji ewentualnych błędów chyba nie musimy wspominać?

Po piąte – podstawy SEO

Jeśli chcesz dotrzeć do wartościowych dla siebie odbiorców, pamiętaj, aby umieścić w swoim tekście odpowiednią ilość słów kluczowych. Dzięki temu artykuł będzie się dobrze pozycjonował i wysoko wyświetlał w wyszukiwarkach. Nie przesadzaj jednak – sztucznie naszpikowane keywordsami teksty mogą odrzucać czytelnika.

Powyższe zasady to oczywiście tylko pewien schemat. Regularnie wdrażane z pewnością pomogą ci tworzyć i publikować treści na wysokim poziomie, ale nie są przepustką do sukcesu. Najważniejsza jest pewna unikalność, odrębny styl i pomysł – dzięki temu masz szansę wybić się na tle masy podobnych tekstów, które zalewają dziś Internet.

Skip to content