Ten, kto już się zmagał z wyzwaniem ustalenia najlepszej grupy odbiorców Kampanii, dobrze wie, że to nie jest takie proste. Czasami to, że zdobędziemy ogromny zasięg odbiorców, wcale nic nam nie da, szczególnie gdy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży. Istnieje takie narzędzie, jak Facebook Lookalike, które może trochę ułatwić nam zadanie dotarcia “tam, gdzie trzeba”.
Jak to działa?
Jeżeli poszukujesz nowych klientów lub obserwatorów Twojej strony, grupy podobnych odbiorców będą najlepszym sposobem, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że faktycznie odnajdziesz wyżej wymienione osoby. Możesz tworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku z osób, które odwiedziły Twoją witrynę lub aplikację, albo z tych, którzy weszli w interakcję ze stroną na Facebooku lub reklamami.
Poniżej przedstawiam kilka strategii, które pomogą Ci utrzymać zamienność odbiorców, aby Twoje Kampanie działały dobrze.
1. Regularna aktualizacja listy klientów
Jednym z najczęstszych zastosowań funkcji Facebook Lookalike jest dodawanie listy swoich klientów, a następnie tworzenia listy podobnej do niej. Może prościej będzie, jak przedstawię na przykładzie: Jestem firmą sprzedającą kosmetyki przez Internet, mam już swoją grupę konsumentów, którzy wyrazili zgodę na wykorzystywanie ich danych w celach marketingowych. Dzięki czemu mogę dodać ich dane w Kampanii.
-> Odbiorcy -> Grupy niestandardowych odbiorców
W ten sposób utworzyła się grupa, która z większym prawdopodobieństwem zadziała zgodnie z naszym celem przy tworzeniu kampanii.
Kolejnym krokiem jest stworzenie grupy podobnych odbiorców na podstawie tych, których już mamy.
Tym sposobem możemy zyskać osoby będące zainteresowane naszymi kosmetykami, co więcej z chęcią je kupią.
Zachęcam do korzystania z tej publiczności tak długo, jak to możliwe.
Najłatwiejszym sposobem by uniknąć, że lista podobnych osób nam się skończy jest regularne przesyłanie nowych list klientów i tworzenie nowych Lookalike Audiences. Jest to bardzo proste – wystarczy raz w miesiącu czy na kilka miesięcy aktualizować listę klientów i tyle 🙂
Kiedy to robisz, algorytm Facebooka nieustannie otrzymuje listę użytkowników, którzy mają dla ciebie wartość, co sprawia, że model jest bardziej zaawansowany przy każdym przesyłaniu.
Przesłanie nowej listy klientów co miesiąc lub kwartał może mieć duży wpływ na wydajność Twojego Lookalike Audience.
2. Podziel listy klientów na mniejsze grupy
Nie wszyscy klienci są sobie równi. Dzięki Lookalike Audiences możesz wykorzystać tę różnice w obrębie swojej bazy klientów
i opracować bardziej zaawansowane modele.
Przykład:
W sklepach e-commerce naturalną segmentacją może być średnia kwota wydana przez klienta.
Jeśli średnia wartość zamówienia dla sklepu wynosi 100zł, utwórz listę klientów dla wszystkich użytkowników, którzy dokonali zakupów poniżej 100zł, oraz dla drugiej listy klientów dla użytkowników powyżej 100zł.
Jest to prosta segmentacja, dzięki której teraz Facebook szuka dwóch różnych zestawów użytkowników:
- Jeden, który zachowuje się jak użytkownik o niższym dochodzie.
- Kolejny dla użytkowników o wyższych dochodach.
Osobiście doradzam w miarę możliwości stworzenia takiego podziału, sugerując się działaniami naszych klientów, które mogą nam przynieść lepsze efekty. Pamiętajmy jednak, że jednym ze wskaźników, kiedy listy można segmentować bardziej szczegółowo, jest wielkość grupy odbiorców.
3. Dostosuj swój piksel, aby uzyskać więcej sensownych wzorów
Podobnie jak w przypadku list klientów, możesz aktualizować dynamiczne listy za pomocą prostej segmentacji odbiorców, poprzez dostosowanie konfiguracji piksela Facebooka, aby zidentyfikować tę znaczącą kategorię użytkowników.
Dostępne standardowe zdarzenia:
- AddToCart
- AddPaymentInfo
- CompleteRegistration
- InitiateCheckout
- Lead
- Pageview
- Purchase
- Subscribe
- ViewContent
Każdą z tych czynności można następnie wykorzystać do utworzenia niestandardowej grupy odbiorców. Odpowiednie dostosowanie piksela Facebooka, może dać fantastyczną, dynamiczną grupę odbiorców dla Lookalike Audie ces.
Wniosek
Lookalike Audiences może być potężnym narzędziem do reklamowania się na Facebooku.
Dzięki regularnym aktualizacjom lub rozszerzeniom odbiorców, będziesz w stanie czerpać z nich korzyści dłużej i osiągać większe sukcesy z całości.