Wideo marketing jest to jedna z form marketingu, która przejmuje prym w działaniach promocyjnych właściwie w każdych mediach społecznościowych. Dlaczego? W tym artykule omówimy co sprawiło, że z treści i zdjęć przechodzimy na słowo mówione i film.
Zacznijmy może od początku – dlatego odpowiedzmy sobie na pytanie czym jest wideo marketing?
Wideo marketing, to strategia reklamowa, której cele realizuje się przy pomocy treści filmowych. Opiera się na aktywności na wielu kanałach, które w dłuższej perspektywie powodują budowanie wizerunku marki.
Kolejną ważną sprawą jest umiejętność odróżnienia i rozumienia różnicy między wideo marketingiem, a reklamą. Reklama to prosty komunikat, który ma na celu poszczególne działania: zapoznanie odbiorcy z produktem, zainteresowanie, uświadomienie, dlaczego odbiorca musi posiadać ten konkretny produkt, a ostatecznie doprowadzenia do jego kupna. Istnieje wiele sposobów budowania reklamy, które działają na oglądających, jednakże komunikacja jaka jest tworzona na poziomie treści reklamy jest jednostronna. Promując produkt i usługę kierujemy przekaz do widzów nie oczkując odpowiedzi – zależy nam jedynie na sprzedaży. Z wideo marketingiem jest inaczej, tu budujemy relacje. Nasi widzowie mogą uczestniczyć w działaniach marki i wpłynąć na jej dalsze działania wizerunkowe. W ostatnim czasie wideo marketing przeniknął z niszy do mainstreamu. Obecnie 33% całej aktywności online opiera się na wideo, a firma Cisco szacuje, że do 2021 r. 80% światowego ruchu internetowego będzie stanowić treść stricte wideo. Wideo stanowi rozszerzenie artykułów na portalach internetowych, zastępują pisemne instrukcje i oczywiście służą zwiększeniu sprzedaży.
Gdzie to wszystko się zaczęło?
Odpowiedź jest prosta – Youtube. To tam pojawili się wszyscy nasi ulubieni youtuberzy, którzy z biegiem czasu stali się głosem społeczeństwa, tworząc nowe trendy. To im ufamy najbardziej, ponieważ, to oni odważyli się wpuścić nas do swojego życia. Przez co, tak popularne marki, jak: Play, Pepsi, Coca-cola i wiele innych wykorzystują wizerunek youtuberów, by promować swoje produkty. Treści wideo przechodzą do jednego nadrzędnego tematu: autentyczności. Ludzie nie zawsze dbają o to, jakie produkty sprzedajesz. Najlepszym sposobem na sprzedaż za pomocą wideo jest pokazanie autentyczności marki. Pokazując, że Twoja marka jest przyziemna. Dbasz o te same cele, pragnienia i pragnienia jako swoich klientów. Tym samym wprowadzasz marketing zaufania, który staje się ogromną siłą. Mając do wyboru tak wiele takich samych produktów wybierzemy te, które dzięki komunikacji na social mediach wzbudziły nasze zaufanie.
Na Youtubie się nie skończyło. Kolejne media społecznościowe korzystają z wideo marketingu poprzez wprowadzenie story, IGTV, live na Facebooku i wiele innych. Machina video się napędza i daje nam coraz więcej możliwości.
Na koniec kilka przykładów treści, jakie można użyć tworząc wideo marketing,
- Vlog – format niezwykle popularny na YouTube. Przy jego użyciu możemy zbudować relacje, wprowadzić w życie naszej marki,
- Poradniki – Najpopularniejsza i najbardziej lubiana forma. Tutaj możemy przedstawić problem, odnieść się do najczęściej zadawanych pytań i wskazać rozwiązanie. Motywuje to do dyskusji między fanami a marką i buduje jej świadomość.
- Webinary – szkolenia internetowe. Świetny sposób by zbudować pozycję marki na rynku. Przedstawia nas jako specjalistów w danej dziedzinie, którzy z chęcią przekazują swoją wiedzę.
- Recenzje i polecenia – główną grupą odbiorców takich filmików są klienci sklepów internetowych. Zanim zdecydują się na zakup produktu, bardzo często najpierw szukają wszelkich możliwych informacji na jego temat. Pomocne w tym przypadku są właśnie filmy, które opisują konkretny przedmiot.
Jak widać wideo nabiera mocy przekazu, a my coraz chętniej korzystamy z możliwości nagrywania i upubliczniania swoich dokonań. Ciekawe co zaproponują nam media, aby świat wideo stał się jeszcze ciekawszy.