Wszystko co powinniśmy wiedzieć o Algorytmie Google

Styczeń 17, 2019 4:52

W tym artykule zastanowimy się czy jesteśmy gotowi na zmiany, jakie niesie ze sobą aktualizacja algorytmu Google. Czy generujemy wystarczający ruch organiczny?

Ci, którzy mieli już do czynienia ze zmianami wiedzą, że Google nieczęsto ujawnia szczegóły dotyczące aktualizacji. Nie byłoby to tak odczuwalne, gdyby nie fakt, że dochodzi do nich nawet kilka razy w roku. Ocena takiego stanu rzeczy jest niejednoznaczna. Z jednej strony ciągle musimy walczyć o lepsze pozycjonowanie, przez co pilnować tego, co się dzieje i mieć świadomość ryzyka. Z drugiej, mamy szansę polepszyć swoją pozycję – pod warunkiem, że będziemy dbać i aktualizować wszelkie zmiany.

Ostatnia zmiana zwana EAT weszła w życie na początku sierpnia 2018 roku, więc informacje dotyczące tej aktualizacji są już większości znane. Nie traktujmy tego jednak jako coś, co obróciło pozycjonowanie do góry nogami i przez to musimy tworzyć nasze strony zupełnie od początku. Tak nie jest.

W rzeczywistości mamy do czynienia jedynie z drobnymi poprawkami poprawkami wprowadzonymi do istniejącego algorytmu. Przy sierpniowej modyfikacji Google odnosi się do wcześniejszych reform, gdzie mówiono, aby strony, które straciły na pozycjonowaniu skupiły się na treści. Odnosząc się do treści musimy zrozumieć czym jest aktualizacja EAT i dlaczego jest to tak ważne.

Wszystko co powinniśmy wiedzieć o Algorytmie Google

Jest to najnowszy ruch, który powstał.

Od wielu lat możemy zauważyć, że największe portale społecznościowe, wyszukiwarki czy platformy poruszają się wokół jakości. Spójność, profesjonalna treść i integralność cyfrowa – to jest to, o co musimy bardzo dbać.

Rozłóżmy skrót EAT (który zupełnie nie wiąże się z jedzeniem) na części pierwsze:

  • Ekspertyza (Expertise) – oznacza bycie kompetentnym i biegłym w branży. Treść zawarta na stronach powinna być typowo ekspercka. Wzrost znaczenia wiedzy specjalistycznej wskazuje, że Google nie chce pokazywać czytelnikom fałszywych informacji lub nieoficjalnych faktów. Warto dbać o wiarygodności i aktualność wiedzy, nie warto obszernie krążyć z tematami chcąc podnieść rangę strony – Google ewidentnie tego nie lubi.

Wszystko co powinniśmy wiedzieć o Algorytmie Google

Jak dbać o język ekspercki?

  1. Konsekwencja – nie zmieniaj tematu. Rozwijaj się w swojej dziedzinie i pisz o tym. Jeżeli piszesz o zdrowym odżywianiu i nagle wstawiasz artykuł dotyczący finansów licz się z tym, że zasięg strony automatycznie spadnie.
  2. Chwal się sukcesami. To umocni pozycję eksperta i z pewnością zwiększy zaufanie odbiorcy.
  3. Nie bój się korzystać z wiedzy innych. Odnosząc się do artykułów czy wpisów osób, które mają silną pozycję na rynku i są traktowani jako najlepsi ze swojej dziedziny, pomożesz sobie. Google może skorzystać z linków w biografii autora, a co za tym idzie, podniesie kompetencje wszystkich autorów w Twojej witrynie.
  • Autorytet (Authority) – ściśle związany z językiem eksperckim, ale też z opinią naszych odbiorców. Naszą pozycję jako autorytet możemy określić poprzez oceny produktów jakie sprzedajemy czy opinie użytkowników strony, którzy właśnie przeczytali naszą treść. Im więcej łączy zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie, tym wyższy będzie twój. Jednak nie jest to tak proste jak kiedyś. Wszyscy próbują uzyskać linki zwrotne dla swojej witryny, a walka o pierwszą stronę Google jest niezwykle konkurencyjna. Pamiętaj, że ci, którzy konsekwentnie produkują wysokiej jakości treści, wygrywają. Jeśli próbujesz uzyskać zwrotne linki, skoncentruj się na wartości swojego artykułu gościnnego.
  • Zaufanie (Trust) – ma ogromne znaczenie dla Google. Myślę, że tak częste zmiany algorytmu przede wszystkim dotyczą wynajdowania stron, które mają na celu oszukanie odbiorcy i odpowiednie ukaranie ich. Ten czynnik jest szczególnie istotny w przypadku stron internetowych, które otrzymują płatność za pośrednictwem swojej strony.

Jak sprawić by informacja, że nasza strona jest bezpieczna była widoczna dla wielu?

Przede wszystkim przejdź z HTTP na HTTPS. S oznacza safe – mała zmiana, a z pewnością znacznie zwiększy szansę na zakwalifikowanie Twojej strony przez Google jako bezpieczną. Kolejna sprawa to przejrzystość – jeżeli strona ma widoczne źródła, jasne i zrozumiałe informacje, to nie musimy się martwić, że tracimy na wiarygodności. Aktualizacja algorytmu EAT Google jest najnowszą zmianą, wartą przeanalizowana i zastosowania w swoich działaniach na stronie.

Z pewnością w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych aktualizacji, dlatego aktywne działania i obserwacja zmian jest ważna, by nasza strona znalazła się na szczycie pozycjonowania.
Kierujmy się ideą EAT – twórzmy wysokiej jakości treści, które pokazują nas jako ekspertów i wzbudzają zaufanie odbiorcy. Z pewnością będzie miało to istotne znaczenie dla wydajności cyfrowej.

Ciekawe? Udostępnij!

Komentarze



Kategoria:

Autor: Joanna Wyszkowska