Rok 2018 wprowadził wiele zmian w social mediach. Nowe funkcje aplikacji pozwalają na jeszcze większa interakcję z fanami. Aby usprawnić egzekwowanie treści, na Instagramie dochodzi do delikatnej rewolucji.
Kluczowym słowem jest tutaj algorytm, narzędzie, które zakończyło chronologiczne wyświetlanie postów. To właśnie ten niepozorny matematyczny wzór decyduje jakie treści będą nam się wyświetlać w pierwszej kolejności, biorąc pod uwagę trzy główne czynniki:
- Nasze zainteresowanie
- Częstość odświeżania aplikacji
- Relacje z innymi użytkownikami
Zaangażowanie i interakcja czyli klucz do sukcesu
Zaangażowanie fanów to kluczowy wskaźnik, dzięki któremu możemy ocenić jakość komunikacji prowadzonej przez marki na różnych platformach social media. Przekazuje ono jakie reakcje udało się wywołać marce, które im bardziej są wiralowe, tym większa będzie widoczność treści.
Szybkość w odpowiednim reagowaniu na aktywność.
Jeżeli w ciągu 60 minut odpowiemy na aktywność fana tym większa jest szansa na wzrost zasięgu postu, jeśli przekroczymy ten zakres czasu, widoczność będzie stopniowo malec.
Algorytm swoim czujnym okiem wyłapuje krótkie wpisy typu – Awensome pic!, Great!, Nice! oraz wiele innych. Zapewne każdy się spotkał z takimi treściami pod swoimi zdjęciami. Nie są to „autorskie” wpisy danego profilu, ale działanie bota, który jest ukierunkowany na zyskanie zasięgów i widoczności. Instagram, wypowiedział wojnę spamowi, który nieubłaganie zalewa serwis, dlatego za te niecne praktyki grozi tak zwany shadow ban.
Warto nie szczędzić słów w komentarzach. Jeśli dany wpis będzie miał od 4 słów wzwyż możemy mieć pewność, że nasza aktywność nie zostanie utożsamiona ze spamem.
Instagram wciąż się rozwija. Wprowadza nowe funkcje – Instagram Stories, Live oraz IGTV. Dlatego warto nie skupiać się tylko na publikacji zdjęć czy filmów. Udostępnienie różnorodnych treści wpłynie na postrzeganie nas przez obserwatorów. Każdy na swój sposób przegląda Instagram. Jedni skupiają się tylko na feedzie inni preferują stories. Warto dokonywać swoistych mixów miedzy tymi płaszczyznami np. po opublikowaniu zdjęcia poinformować o tym fanów na instastories. Stawiajmy na jakość nie na ilość.
Trzeba pamiętać, że nowo wprowadzony algorytm sprawia, że tylko 10% odbiorców widzi publikowane treści. Właśnie owe 10% lubi, komentuje oraz czyta posty przez określony czas. Im więcej polubieni i komentarzy tym większa szansa, że pozostałe 90% użytkowników zobaczy naszą aktywność.
Zmiany następują codziennie…
Żyjemy w czasach kiedy wszystko się zmienia i udoskonala. Instagram zyskuje coraz większą liczbę użytkowników, publikujemy więcej treści oraz wprowadzane są całe szeregi nowych funkcji. Jeśli zależy nam, aby nasze publikacje zyskały jak największe zasięgi, musimy wyciskać z Instagrama wszystko co nam oferuje. Priorytetem jest jednak to co publikujemy i jakiej to jest jakości bo to właśnie ona może być naszym kluczowym elementem strategii social media.